بهترین مارک هود مخفی

تاریخ انتشار ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

بهترین مارک هود مخفی

فهرست مطالب

در گذشته آشپزخانه بطور کامل از سایر بخش‌های خانه جدا بود. هرچه جوامع به سمت مدرن شدن گام برداشتند فاصله آشپزخانه با فضاهای دیگر کمتر شد، تا جایی که می‌توان گفت امروزه دیگر نمی‌شود مرز خاصی میان فضای آشپزخانه و نشیمن مشخص کرد. در چنین شرایطی داشتن یک هود قوی که بتواند بو و چربی غذا را از بین ببرد ضروری است. به نظر می‌رسد هود مخفی هماهنگی بیشتری با طراحی‌های داخلی مدرن و فضاهای کوچک داشته باشند اما بهترین مارک هود مخفی کدام است؟ اگر شما هم به دنبال انتخاب بهترین مارک هود مخفی برای خودتان هستید با ما همراه شوید.

هود چیست؟

به هواکش آشپزخانه، هود می‌گویند. Hood کلمه‌ای انگلیسی به معنای کلاه است. از آنجا که هودها مثل کلاه بالای اجاق قرار می‌گیرند چنین نامی برای آن‌ها انتخاب شده است. وظیفه یک هود آشپزخانه خوب این است که با کمترین صدای ممکن بیشترین میزان چربی، رطوبت و بوی غذا را از آشپزخانه شما خارج کنند.

هود مخفی چیست؟

هود مخفی، هودی است که داخل کابینتی در بالای گاز پنهان می‌شوند و فقط پنل کنترل آن‌ قابل مشاهده است. برای همین به آن‌ هود مخفی می‌گویند. نام دیگر هود مخفی، هود توکار است.

مزایای هود مخفی

مزایای خرید بهترین مارک هود مخفی

هودهای مخفی در فضایی کاملا هماهنگ با کابینت‌های آشپزخانه قرار می‌گیرند درنتیجه تاثیری در زیبایی و ترکیب طراحی داخلی آشپزخانه ندارند. همچنین قرار گرفتن آن‌ها داخل کابینت باعث می‌شود بخشی از صدای هود در هنگام کار کردن کم شود. هود مخفی برای فضاهای کوچک مناسب‌تر است. ممکن است هودهای مخفی هم با داشتن برخی امکانات جانبی قیمت بالایی داشته باشند، اما به طور کلی خرید هود توکار مقرون به صرفه‌تر است.

با خرید بهترین مارک هود مخفی، علاوه بر بهره مندی از یک محصول با کیفیت، با توجه به عمر و کارکرد بیشتر آن، هزینه مناسبی نیز پرداخت خواهید کرد.

معایب هود مخفی

هر وسیله‌ای علاوه بر مزایا، معایبی نیز دارد. برای انتخاب بهترین مارک هود مخفی، قطعا باید با معایب آن نیز از پیش آشنا باشید.

کابینت هود مخفی باید به صورت سفارشی ساخته شود. برش دادن کابینت هم، که توسط کابینت ساز انجام می‌گیرد، چالش دیگری است. اگر کوچک‌ترین اشتباهی در محاسبات اتفاق بیفتد استفاده از هود احتمالا ممکن نخواهد بود. همچنین قرار گرفتن هود در داخل کابینت نصب، تعمیر و سرویس آن را مشکل‌تر می‌کند.

از آنجا که عمق استاندارد کابینت‌ها بین 30 تا 60 سانتیمتر است، اما عمق اجاق گاز بیشتر است، امکان دارد هود توکار نتواند تمام سطح اجاق را پوشش دهد در نتیجه عملکرد آن کاملا مطلوب نخواهد بود.

ابعاد هود توکار

به طور معمول عرض هودهای توکار 30 سانتیمتر و طول آن‌ها بین 60 تا 80 سانتیمتر است. اما برخی برندها هودهایی با طول 90 سانتیمتر هم تولید می‌کنند.

نکته بسیار مهم: پیشنهاد می‌شود حتما مقاله بهترین هود آشپزخانه را مطالعه نمایید تا پس از خرید هود مخفی، اطلاعات کامل در مورد هود مخفی و دیگر انواع هود آشپزخانه داشته باشید.

نکات مهم پیش از خرید بهترین مارک هود مخفی

نکات مهم پیش از خرید بهترین مارک هود مخفی

هنگامی که برای خرید هود مخفی به فروشگاه مراجعه می‌کنید باید درباره چند نکته اساسی از فروشند سوال بپرسید.

قدرت مکش

قدرت مکش بالا باعث می‌شود هوای آشپزخانه شما مطلوب‌تر باشد. برای امتحان کردن عکس‌العمل هود در برابر رطوبت و چربی می‌توانید یک ظرف آب و روغن نباتی را روی اجاق بگذارید تا بجوشد و نحوه عملکرد هود را به این طریق بسنجید.

میزان روشنایی چراغ‌های هود

چراغ‌هایی که در هودها به کار می‌رود معمولا از نوع LED یا SMD است. قدرت نور دهی و محل آن‌ها به شما کمک می‌کنید تا تسلط بیشتری روی پخت و پز داشته باشید. کم مصرف بودن این لامپ‌ها می‌تواند به عنوان یک نکته مثبت در هنگام خرید بهترین مارک هود مخفی در نظر گرفته شود.

نوع فیلتر موجود در هود

فیلترهای الیافی قدیمی عموما یکبار مصرف بودند و باید پس از مدتی تعویض می‌شدند. اما فیلترها آلومینیومی چند لایه که امروزه در هودها به کار می‌روند به سادگی قابل شست و شو هستند وعمکرد بهتری دارند. البته اگر هود در جایی باشد که امکان نصب لوله خروج هوا وجود نداشته باشد باید از فیلترهای زغالی استفاده شود.

رنگ بدنه هود مخفی

هرچند هودهای توکار داخل کابینت نصب می‌شوند و قابل مشاهد نیستند، اما بخش زیری آ‌ن‌ها از پایین کابینت دیده می‌شود. بهتر است این قسمت را از رنگ و جنسی انتخاب کنید که با ظاهر سایر بخش‌های آشپزخانه متناسب باشد.

شیوه تمیز کردن فیلتر

اغلب فیلترهای آلویمنیومی قابل شست و شو را کافی است در ظرفی حاوی آب و مایع ظرفشویی قرار دهید و بعد از چند دقیقه بشویید. بیشتر آن‌ها را می‌توان در ماشین ظرفشویی هم قرار داد. اما فیلترهای زغالی و الیافی اغلب قابل شست و شو نیستند. از طرفی تمیز بودن و تعویض به موقع فیلتر تاثیر بسزایی در عملکرد هود خواهد داشت. بهتر است در هنگام خرید اطلاعات کاملی درباره نحوه تمیز کردن یا زمان مناسب برای تعوض فیلتر را از فروشنده بگیرید.

نصب هود مخفی

  • هودهای مخفی باید توسط تکنیسین متخصص نصب شوند. اگر غیر از این باشد هود شما از گارانتی خارج خواهد شد.
  • فاصله هود توکار با اجاق گاز باید بین 65 تا 80 سانتیمتر باشد.
  • اگر سیم هود به پریز برق نمی‌رسید حتما از رابط استفاده کنید.
  • لوله خروجی هود باید مسیری مجزای داشته باشد. هرگز لوله خروجی را در به شومینه، لوله طبقات دیگر یا لوله آبگرم کن وصل نکنید.
  • خروجی هود باید کوتاه‌ترین مسیر و کمترین زاویه را داشته باشد.

بهترین مارک هود مخفی

با توجه به نمونه‌های متعدد هود مخفی موجود در بازار و نیاز متفاوت مشتریان غیر ممکن است که بتوان یک نوع را به عنوان بهترین مارک هود مخفی معرفی کرد. شما باید پیش از خرید هود مخفی نیازهای خود، میزان بودجه و فضایی که در اختیار دارید را درنظر بگیرد و با توجه به تمام جوانب امر بهترین انتخاب را برای آشپزخانه خودتان داشته باشید.

در ادامه به معرفی برخی از برترین برندهای تولید کننده هود مخفی می‌پردازیم.

هود مخفی اخوان

اخوان

شرکت اخوان، تولید کننده انواع محصولات آشپزخانه، یکی از بهترین برندهای داخلی در تولید هود مخفی است. این شرکت بخاطر داشتن خدمات پس از فروش بسیار عالی در میان مصرف کنندگان بسیار محبوب است.

از میان هودهای مخفی اخوان هود H64-TCS یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود. این هود مجهز به سنسور تشخیص دود و حرارت است. به این ترتیب با ایجاد هر دود یا حرارتی هود به صورت خودکار شروع به کار کرده و هوای آشپزخانه را تهویه می‌کند. از دیگر امکانات این مدل از هودهای اخوان می‌توان به موتور توربو 4 دور، ریموت کنترل، قدرت مکش 700متر مکعب و… اشاره کرد.

هود مخفی H64-TB اخوان هم از مدل‌های خوب این گروه است که توانسته است استاندارد ملی CE را کسب کند. این مدل با داشتن امکانات هود قبلی قیمت مناسبی هم دارد.

هودهای اخوان مدل H64TG و مدل H64TL هم از مدل‌های پرفروش و محبوب اخوان هستند که در آن‌ها از شیشه نشکن مقاوم به ضربه و حرارت استفاده  شده است.

هود مخفی کن

کن

برند کن یکی از نخستین تولیدکنندگان لوازم خانگی در ایران بود که به سراغ تولید هود رفت. این شرکت تجربه بسیار عالی در تولید هودهای مخفی هم کسب کرده است.

هود مخفی کن مدل 1450 که در دو سایز 90 و 60 سانتیمتر تولید می‌شود یکی از بهترین محصولات این برند است. این هود کن دارای ریموت کنترل، مکش 700 متر مکعب، توان مصرف 140 وات، فیلتر آلومینیومی قابل شست و شو می‌باشد. هر دو اندازه آن به رنگ مشکی و استیل در بازار موجود است.

مدل پر طرفدار دیگر هودهای مخفی کن، آرتیما5 است. این هود به رنگ مشکی، با پنل لمسی و قدرت مکش 700 متر مکعب تولید می‌شود.

مدل‌‌های دیگر هود مخفی کن که با استقبال بسیار خوب مشتریان مواجه شده‌اند هود کن آرتیما2 و 3 است.

هود مخفی آلتون

آلتون

آلتون یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی است که هودهای مخفی با کیفیت بسیار بالا به بازار عرضه می‌کند و می‌تواند در لیست بهترین مارک هود مخفی قرار بگیرد. این شرکت قطعات خود را با استانداردهای اروپا تولید می‌کند.

یکی از بهترین مدل‌های هود مخفی آلتون به نام H601 شناخته می‌شود.این هود استیل قدرتی معادل 750 متر مکعب دارد. این مدل با میزان صدای 54 دسی بل یکی از مدل‌های کم صدا محسوب می‌شود. لامپ کم مصرف SMD نیز از دیگر مزایای این هود مخفی به حساب می‌آید.

هود مخفی H607s آلتون با دارا بودن موتور فلزی که در برابر گرما تغییر شکل نمی‌دهد، یکی از موفق‌‌ترین هودهای آلتون است. از دیگر محصولات خوب این شرکت می‌توان به H603s و H607B اشاره کرد.

هود مخفی بیمکث

بیمکث

بیمکث نامی آشنا برای خانواده‌های ایرانی است که جایگاه ویژه‌ای در میان تمام تولیدکنندگان لوازم خانگی دارد. هودهای بیمکث با توجه به کیفیت بالای خود، توانسته است رضایت خریداران را جلب نماید

هود مخفی مدل B2052U این شرکت با پروانه موتوری از جنس باکالیت، فیلتر آلومینیومی قابل شست وشو، صفحه کلید لمسی، سنسور تشخیص دود و حرارت، ریموت کنترل، توان موتور 120 وات و دور موتور 4 می‌تواند پکیجی کامل برای جلب رضایت مشتریان ارائه دهد.

یکی دیگر از محصولات خوب شرکت بیمکث مدل B2068U است که موتور فلزی دارد. با حداقل صدای 52 دسی بل از کم صداترین هودهای مخفی به حساب می‌آید. مدل‌های 2075 و B2030U هم از نمونه‌های پر طرفدار دیگر مجموعه بیمکث هستند.

هود مخفی داتیس

داتیس

شرکت داتیس یکی دیگر از تولید کنندگان هود مخفی در ایران است که مدیریت کنترل کیفیت آن از TUV ایتالیا و استاندار صادرات آن دارای گواهی CE است.

هود مخفی داتیس مدل فالکن از باکیفیت‌ترین و زیباترین هودهای مشکی است. این مدل مجهز به صفحه کنترل تمام لمسی، سیستم خودکار ورشن و خاموش شدن، ریموت کنترل و سنسور دود، گاز و بو است.

مدل گلوریا الترا هم از دیگر نمونه‌های با کیفیت هود داتیس است که در سایز 80 سانتیمتر از جنس استیل و شیشه سفید با کیفیت تولید می‌شود.

هود مخفی داتیس مدل پنو هم از دیگر مدل‌های محبوب گروه داتیس است. مدل لنسر نیز با داشتن موتور 6 دور می‌تواند علاوه بر زیبایی قدرت فوق‌العاده‌ای را هم به نمایش بگذارد.

سخن پایانی

هودهای مخفی قابلیت تطبیق پذیری بهتری با فضای اطراف دارند و همین مورد بر محبوبیت روزافزون آنها اضافه میکند. دلیل این محبوبیت، اشغال فضای کمتر به ویژه در آشپزخانه کوچک و دومین دلیل، انعطاف بالای محصول برای همخوانی هرچه تمامتر با طراحی و نمای ظاهری آشپزخانه است.

این که تصور کنید طول عمر هودهای مخفی کمتر از دیگر انواع هود است صرفا یک تصور ذهنی اشتباه است. به دلیل موتورهای قوی و امکانات مدرن به کار رفته در تولید هودهای توکار آن‌ها بسیار با دوام و مقاوم خواهند بود.

اگر قصد خرید بهترین مارک هود مخفی را دارید، بهتر است کالای مورد نظرتان را از یکی از برندهای معتبر انتخاب کنید تا از کیفیت آن مطمئن باشید. برندهایی چون کن، اخوان، بیمکث، آلتون و داتیس از بهترین تولید کنندگان هود مخفی در ایران هستند. در هر صورت شما برای انتخاب بهترین برند هود مخفی همیشه باید به نیازها و سلیقه خودتان توجه کنید و همچنین نیم نگاهی هم به آشپزخانه‌تان داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی نوین هوم، بهترین فروشگاه در زمینه خرید محصولات خانه و آشپزخانه محسوب میشود و در میان محصولات ان می‌توانید به بهترین مارک هود مخفی دسترسی داشته باشید. همچین شما در صورت خرید بهترین مارک هود مخفی از نوین هوم، از تخفیفات ویژه بهره مند خواهید شد.

درصورت نیاز به هرگونه مشاوره می‌توانید از طریق واتس آپ و خطوط تلفن، با کارشناسان نوین هوم ارتباط برقرار نمایید.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • افزودن به سبد خرید
  • تصویر
  • کد
  • امتیاز
  • قیمت
  • Stock
  • موجودی
  • توضیحات کوتاه
  • توضیحات
  • وزن
  • ابعاد
  • اطلاعات دیگر
  • افزودن به سبد خرید
برای بستن مقایسه خارج از محدوده کلیک کنید
مقایسه