بهترین فرهای توکار ایرانی و خارجی (15 برند برتر سال 1401)

تاریخ انتشار ۱۷ آبان ۱۴۰۰

بهترین فرهای توکار ایرانی و خارجی (15 برند برتر سال 1401)

پیش از خرید فر توکار، تمامی افراد علاقه مند هستند تا با بهترین مدل های موجود در بازار، چه تولید داخل باشد و چه محصول وارداتی، آشنا شوند. ما در این مقاله جامع و کامل با عنوان بهترین فرهای توکار ایرانی و خارجی، به 15 برند برتر موجود در بازار در سال 1400 اشاره نمودیم تا شما به صورت یکجا به بهترین فرهای توکار ایرانی و خارجی دسترسی داشته باشید. اگر قصد خرید فر توکار دارید، پیشنهاد میکنیم این مقاله را از دست ندهید.

انواع فر توکار

خرید فر توکار بدون آشنایی با انواع آن، شاید پس از خرید شما را دچار مشکل کند. پس در ابتدا بد نیست تا انواع فر توکار را بشناسید و با آگاهی کامل اقدام به خرید یک نوع از آنها نمایید.

فر توکار برقی

بهترین فر توکار ایرانی

اولین نوع فر توکار که به آن میپردازیم، فر توکار برقی است. فر توکار برقی را میتوان محبوب ترین انواع فر توکار دانست و بیشترین محصولات موجود در بازار، متعلق به نوع برقی فر توکار دارد. همانطور که از نام این محصول میتوان فهمید، فر توکار به کمک انرژی برق کار میکند و المنت های حرارتی فر توکار برقی پس از دریافت انرژی، حرارت مورد نیاز برای پخت را تامین میکنند.

فر توکار گازی

نوع دیگر فر توکار، فر توکار گازی است. نیاز به انرژی گاز، مهمترین نقطه ضعف این نوع فر توکار محسوب میشود؛ زیرا برای استفاده از فر توکار گازی، باید لوله کشی گاز صورت گیرد و شاید این موضوع از محبوبیت آن کاسته باشد. فر توکار گازی همانند فر توکار برقی میتواند یک غذای خوش طعم را در اختیار شما قرار دهد. قیمت فر توکار گازی از فر توکار برقی پایینتر است.

فر توکار گاز و برق

فر توکار گاز و برق، محبوب افرادی است که میخواهند به طور همزمان از دو انرژی گاز و برق برای پخت مواد غذایی خود استفاده کنند. این نوع فر توکار حرارت را از بالا و پایین به مواد غذایی منتقل میکند و میتواند یک غذای خوش طعم با پخت یکنواخت را در اختیار مشتریان قرار دهد.

نکات مهم پیش از خرید فر توکار

پیش از آنکه به بهترین فرهای توکار ایرانی و خارجی بپردازیم، به طور کلی بهتر است بدانیم که در هنگام خرید فر توکار، چه نکاتی را باید مدنظر خود قرار دهیم تا یک خرید لذتبخش را تجربه نماییم.

گنجایش فر توکار

یکی از مهمترین نکات پیش از خرید گاز فر توکار، توجه به ظرفیت داخلی فر توکار یا گنجایش آن است. فرهای توکار با گنجایش های متفاوت تولید میشوند و برای خانواده های معمولی، خرید فر توکار با گنجایش 55 لیتر تا 75 لیتر، گزینه مناسبی است. البته فرهای توکار با گنجایش های بالاتر نیز موجود میباشند و برای خانواده های پرجمعیت یا مصارف قنادی و شیرینی پزی، میتوان از فرهای توکار با گنجایش بالاتر استفاده نمود.

برخورداری از فن کانوکشن

برخورداری از فن کانوکشن

یکی از ویژگی های مهم فرهای توکار با کیفیت، برخورداری از فن کانوکشن است. برای پخت یکنواخت تمامی نقاط مواد غذایی، حرارت باید به صورت یکسان به تمامی نقاط برسد و این کار وظیفه فن کانوکشن فر توکار است. فن کانوکشن با هدایت حرارت به صورت یکسان به تمامی نقاط مواد غذایی، سبب پخت مناسب مواد غذایی میشود و شما را از یک خوراکی خوش طعم و خوش پخت بهره مند میسازد.

قابلیت تمیز کردن آسان

شاید در ابتدا این نکته کم اهمیت باشد، اما پس از هر بار استفاده از فر توکار به اهمیت این موضوع پی میبرید. قابلیت آسان تمیز کردن فر توکار همواره از مهمترین نکاتی است که برندهای تولید کننده به آن توجه میکنند. برندها از دو روش برای آسان تمیز شدن فضای داخلی فر توکار استفاده میکنند؛ لعاب داخلی Easy to clean و قابلیت self clean

لعاب داخلی Easy to clean یا پوشش آسان تمیز شونده، از بهترین پوشش های داخلی فر توکار محسوب میشود. این نوع پوشش به شما کمک میکند تا چربی ها و مواد غذایی به آسانی تمیز شوند و نیاز به زمان زیادی برای پاک کردن چربی ها یا باقیمانده مواد غذایی نباشد.

قابلیت جدیدی که برخی از برندها از آن در انواع فر توکار خود استفاده میکنند، قابلیت self clean است. self clean به معنای خود تمیز کنندگی است و بر اساس نام آن تا حدودی میتوان دریافت که وظیفه تمیز کردن بر عهده خود دستگاه است. این قابلیت بدین صورت عمل میکند که دستگاه دمای فضای داخلی را بالا میبرد تا چربی ها و مواد غذایی یا به شدت نرم شوند و تمیز کردن آنها بسیار آسان گردد یا تبدیل به خاکستر گردند و تنها با کشیدن یک دستمال مرطوب، فضای داخلی فر توکار تمیز گردد.

اگر نمیخواهید پس از هر بار استفاده از فر توکار، مدت طولانی را صرف تمیز نمودن آن، همراه با مشقت بسیار نمایید، بهتر است در هنگام خرید، توجه نمایید که محصول مورد نظر شما، یکی از دو ویژگی بالا را داشته باشد.

برنامه های پخت متنوع

برنامه های پخت متنوع

مجهز بودن فر توکار به برنامه های پخت متنوع، یک ویژگی بسیار کارآمد برای شما است. برنامه های پخت متنوع به شما کمک میکند تا بتوانید مواد غذایی را متناسب با سلیقه خود بپزید و میل نمایید. برنامه های پخت مانند گریل نمودن، پخت آسان (bake)، بریان کردن مواد غذایی، یخ زدایی و … میتواند به شما در هرچه بهتر و سریعتر آماده شدن غذای مطلوب، کمک نماید.

اگر یک خانه نوساز خریداری نموده اید یا میخواهید خانه خود را بازسازی نمایید، در کنار خرید فر توکار به محصولات دیگری مانند شیرآلات یا گاز رومیزی نیاز خواهید داشت. شما با مطالعه دو مقاله بهترین گاز رومیزی ایرانی و خارجی و پرفروش ترین و بهترین شیرآلات ایرانی، میتوانید نیاز خود را به بهترین شکل برطرف نمایید.

حال پس از آشنایی کامل با نکات مهم پیش از خرید فر توکار، نوبت آن است که به معرفی 15 برند برتر فرهای توکار ایرانی و خارجی بپردازیم تا در هنگام خرید، انتخاب راحتتری داشته باشید.

بهترین فرهای توکار ایرانی

بهترین مدل های فر توکار اخوان

یکی از بهترین فرهای توکار ایرانی، فر توکار اخوان است و ایرانیان آشنایی کاملی با برند اخوان دارند. این برند با قدمت بیش از 50 سال فعالیت در زمینه تولید لوازم آشپزخانه، نامی ماندگار در این حوزه است و بهترین محصولات را در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. فرهای توکار اخوان در دسته بهترین فرهای توکار ایرانی قرار میگیرند و نیاز مصرف کننده را بهترین شکل ممکن برطرف میکنند.

از مهمترین ویژگی های فر توکار اخوان میتوان به بدنه بسیار مقاوم، تایمر تاچ اسکرین با برنامه های پخت متفاوت، پوشش داخلی خود تمیز کننده، فن سیرکولیشن، تکنولوژی پخت یکنواخت مواد غذایی، سنسور طبخ و قفل کودک اشاره نمود.

بهترین مدل های فر توکار آلتون

یکی دیگر از بهترین فرهای توکار ایرانی تولید گروه صنعتی آلبا گاز با نام تجاری آلتون است. این تولید کننده داخلی با بهره گیری از ماشین آلات پیشرفته و بهره مندی از متخصصان داخلی، توانسته است به یکی از بهترین تولید کنندگان داخلی در زمینه لوازم خانه و آشپزخانه از جمله فر توکار تبدیل شود.

ویژگی های مهمی که فر توکار آلتون از آنها برخوردار است، شامل برنامه یخ زدایی سریع، فن خنک کننده اتوماتیک، پوشش داخلی آسان تمیز شونده، حسگر پخت گوشت، برنامه های پخت متنوع، صفحه نمایشگر لمسی و قفل کودک میشود.

بهترین مدل های فر توکار ایلیا استیل

دیگر برند مطرح در حوزه فر توکار، ایلیا استیل است. شرکت فردوس کاران امید با نام تجاری ایلیا استیل، از سال 1385 فعالیت خود را در تولید لوازم خانگی مانند فر توکار آغاز نمود و با تولید محصولات با کیفیت به واسطه بهره مندی از مواد اولیه مرغوب اروپایی، موفق به اخذ گواهینامه های بین المللی شد.

مهمترین ویژگی های فر توکار ایلیا استیل که سبب قرارگیری فر توکار این برند در بهترین فرهای توکار ایرانی شده است، ویژگی هایی مانند برنامه های پخت متنوع، برخورداری از فن کانوکشن، مجهز به قابلیت self clean، یخ زدایی و قفل کودک میباشد.

بهترین مدل های فر توکار کن

برند کن، از مهمترین و قدیمی ترین تولید کننده های فر توکار در ایران است. برند کن، نام خود را با تولید هودهای با کیفیت بر سر زبان ها انداخت و پس از آن با تولید فر توکار، گاز رومیزی، شیرآلات و سینک ظرفشویی، خود را به عنوان یک تولید کننده کامل لوازم خانه و آشپزخانه معرفی نمود. فر توکار کن با برخورداری از ویژگی های زیر، به یکی از بهترین فرهای توکار ایرانی تبدیل شده است

مهمترین ویژگی های فر توکار کن شامل ویژگی هایی همچون لعاب داخلی آسان تمیز شونده، برنامه های پخت متنوع، فن خنک کننده اتوماتیک، مجهز به سنسور پخت گوشت، برنامه یخ زدایی، قفل کودک و برخورداری از گرید انرژی A میشود.

بهترین مدل های فر توکار بیمکث

فر توکار بیمکث، فر توکار دیگری است که در میان بهترین فرهای توکار ایرانی قرار میگیرد. بیمکث از برندهای قدیمی در زمینه تولید فر توکار میباشد و از سال 1360 فعالیت خود را در این حوزه آغاز نموده است. بهره مندی از متخصصان داخلی به همراه مشاوران خارجی و به کارگیری ماشین آلات پیشرفته، بیمکث را به جایگاه فعلی رسانده است.

فرهای توکار بیمکث با ویژگی هایی همانند فن خنک کننده، برنامه های پخت متنوع، شیشه سکوریت سه جداره، قابلیت یخ زدایی و گارانتی 25 ماهه، خود را به عنوان یکی از بهترین فرهای توکار ایرانی معرفی نموده است.

بهترین مدل های فر توکار داتیس

برند بعدی که به آن میپردازیم، داتیس است. آغاز فعالیت برند داتیس همانند ایلیا استیل به سال 1385 برمیگردد اما کیفیت محصولات داتیس از جمله فر توکار آن، نشان از تخصص بالای این برند در تولید لوازم خانه و آشپزخانه است. این برند با استفاده از مواد اولیه خارجی و قابلیت های بالا در فر توکار، خود را به یکی از بهترین تولید کنندگان فر توکار ایرانی تبدیل نموده است.

از مهمترین ویژگی های فر توکار داتیس باید به مواردی مثل برخورداری از فن کانوکشن، سیستم self clean، تعداد بالای برنامه های پخت، منو دو زبانه، یخ زدایی و قفل کودک اشاره نمود.

بهترین مدل های فر توکار میلان

شاید به تازگی نام برند میلان به گوشتان خورده باشد. این تولید کننده داخلی حدودا از 10 سال پیش فعالیت خود را آغاز نموده است و در این چند سال، محصولات مورد نیاز یک آشپرخانه مانند فر توکار را در بالاترین سطح کیفیت تولید نموده است. ویژگی هایی مانند پوشش داخلی خود تمیز کننده، برنامه های پخت متنوع، سنسور پروپ گوشت، فن سیرکولیشن داخلی و مصرف انرژی بهینه، از مهمترین ویژگی های فر توکار میلان به شمار میرود.

بهترین مدل های فر توکار سیمر

آخرین برند داخلی که در بخش بهترین فرهای توکار ایرانی به آن میپردازیم، برند سیمر است. از فعالیت گروه صنعتی سیمر سالهای زیادی نمیگذرد اما در این مدت توانسته است با محصولات با کیفیت خود، مشتریان بسیاری داشته باشد و خریداران یک احساس خوب (شعار گروه صنعتی سیمر) را پس از خرید تجربه نمایند. فر توکار سیمر همانند دیگر محصولات این برند موفق به اخذ گواهینامه ها و استاندارد های بین المللی از TUV ایتالیا شده است.

مهمترین ویژگی های فر توکار سیمر عبارتند از: پوشش داخلی آسان تمیز شونده، مجهز به کانوکشن، دارای برنامه های پخت متنوع، درب شیشه ای با شیشه سکوریت مقاوم در برابر حرارت، مجهز به سیستم یخ زدایی و قابلیت بریان کردن، پخت معمولی و کباب کردن مواد غذایی

بهترین فر توکار خارجی

در کنار فرهای توکار ایرانی، فرهای توکار خارجی نیز وجود دارند که انصافا میتوانند گزینه مناسبی برای خرید محسوب شوند. البته کیفیت محصولات تولید داخل بسیار بالا است اما برخی افراد ترجیح میدهند از محصولات با کیفیت خارجی استفاده نمایند. ما در این بخش به شما بهترین فر های توکار خارجی را معرفی میکنیم.

بهترین مدل های فر توکار بوش

برند بوش، از نام آشناترین تولید کنندگان خارجی در زمینه تولید لوازم خانگی محسوب میشود و دارای محصولات بسیار باکیفیتی در بخش فر توکار است. این برند مشهور آلمانی را میتوان بهترین برند فر توکار خارجی موجود در ایران دانست. البته قیمت فرهای توکار بوش بالا است و این موضوع کار را برای خرید سخت میکند.

از مهمترین ویژگی های فر توکار بوش میتوان به هوای داغ چهار بعدی و بهینه، حرارت از بالا و پایین، تعداد برنامه های پخت بالا، یخ زدایی، پوشش مخصوص EcoClean (جذب خودکار جرم ها)، گرم کنندگی سریع، فن کانوکشن و باز و بسته شدن آرام درب اشاره نمود.

بهترین مدل های موجود از فر توکار بوش عبارتند از: فر توکار بوش مدل HBG636ES1، فر توکار بوش مدل HBG33B550، فر توکار بوش مدل HBG33B550، فر توکار بوش مدل HBG656RS1I و فر توکار بوش مدل HBG636LB1

بهترین مدل های فر توکار مایدیا

یکی از بهترین تولید کنندگان فر توکار در کشور چین، برند مایدیا (Midea) است. برند مایدیا از بزرگترین مجموعه های صنعتی تولید لوازم خانگی در کشور چین است و به عنوان یکی از 5 تولید کننده برتر لوازم خانگی در دنیا شناخته میشود. فر توکار مایدیا همانند دیگر محصولات تولیدی آن، از بالاترین کیفیت برخوردار است و میتواند نیاز هر خانواده ای را برطرف سازد.

از مهمترین ویژگی های فر توکار مایدیا میتوان به سیستم یخ زدایی، کانوکشن، قفل کودک، قابلیت های مختلف پخت، پوشش های داخلی Self Clean، صفحه نمایش تمام لمسی، درب شیشه ای 3 جداره و مصرف انرژی کم اشاره نمود.

شما در صورت خرید فر توکار مایدیا از فروشگاه اینترنتی نوین هوم، علاوه بر برخورداری از تخفیفات ویژه درنظر گرفته شده توسط این فروشگاه، میتوانید از کارت هدیه 300 هزار تومانی فروشگاه اینترنتی نوین هوم بهره مند گردید.

بهترین مدل های فر توکار آریستون

یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید لوازم خانگی، برند آریستون (Ariston) است و در اصل زیر مجموعه کمپانی بزرگ indesit ایتالیا محسوب میشود. فر توکار آریستون امکاناتی قبیل پخت کانوکشن، پیش گرمایش سریع، یخ زدایی سریع، تمیز کننده خودکار پیرولیتی، آرام پز و پخت گوشت با کاوشگر را در اختیار شما قرار میدهد.

از بهترین مدل های فر توکار آریستون میتوان به فر برقی آریستون مدل FA3 841 H IX A class 3، فر گازی برقی 90 سانتی متری آریستون ARISTON LUCE l MHG 21 IX ، فر برقی هات پوینت آریستون مدل HOTPOINT ARISTON FI6 874 SP IX HA و فر توکار آریستون مدل Hotpoint FI9 891 SP IX HA اشاره نمود.

بهترین مدل های فر توکار لتو

تولید کننده فر توکار بعدی که به سراغ آن میرویم، برند مشهوری دیگری از کشور ایتالیا است. لتو از برندهای نه چندان قدیمی در ایتالیا است و تاسیس آن به اواخر قرن بیستم و سال 1993 برمیگردد. این برند در زمینه تولید لوازم خانگی به طور ویژه فر توکار، فعالیت دارد و فرهای توکار آن قابلیت های بسیار مناسبی مانند یخ زدایی با فن، لعاب داخلی Easy to clean یا آسان تمیز شونده، برنامه های پخت متفاوت، فن کانوکشن و ترموکوپل اشاره نمود.

با توجه به درصد بالای رضایت مشتریان و حجم فروش بالای برخی از مدل های فر توکار لتو، میتوان بهترین مدل های فر توکار لتو را مدل هایی همچون فر توکار لتو مدل O25T، فر توکار لتو مدل O24T، فر توکار لتو O34T و فر توکار لتو مدل O12 نامید.

بهترین مدل های فر توکار ویرپول

ویرپول، برند سرشناس آمریکایی فعال در حوزه تولید لوازم خانگی است. این برند مشهور قدیمی که بیش از 100 سال از تاسیس آن میگذرد، محصولات بسیار باکیفیتی در زمینه فر توکار دارد و این محصولات نه به صورت گسترده اما به صورت محدود در بازارهای ایران یافت میشود. فر توکار ویرپول از بهترین فرهای توکار وارداتی است که تا به حال وارد کشور شده است.

اگر بخواهیم به مهمترین ویژگی های فر توکار ویرپول اشاره نماییم، میتوانیم از ویژگی هایی همچون برنامه های پخت متنوع، یخ زدایی سریع، سیستم کانوکشن قوی، نکنولوژی حس ششم، درب آرام بند، سیستم امکان پخت همزمان 3 نوع غذا و فناوری تمیز کنندگی Smart Clean به عنوان بهترین ویژگی های فر توکار ویرپول نام ببریم.

فرهای توکار ویرپول مدل AKP 745 IX، فر توکار ویرپول مدل AKZM 8660 IX، فر توکار ویرپول مدل AKZM 6550 و فر توکار ویرپول مدل AKZ 6230 NB به عنوان بهترین فر های توکار ویرپول شناخته میشوند.

بهترین مدل های فر توکار لامیرا

بهترین فرهای توکار خارجی

یکی دیگر از فرهای توکار ایتالیایی موجود در بازارهای داخلی، فر توکار لامیرا است. این برند ایتالیایی که به صورت تخصصی در زمینه تولید لوازم آشپزخانه مانند فر توکار، هود و سینک ظرفشویی فعالیت میکند، یکی از بهترین برندهای خارجی موجود در بازار محسوب میشود. مهمترین ویژگی های فر توکار لامیرا عبارتند از: 10 عملکرد پخت، دیواره چربی زدا، فن داخلی کانوکشن، یخ زدایی و مصرف انرژی بسیار پایین

از فرهای توکاری مانند فر توکار برقی لامیرا مدل FB5، فر توکار گازی برقی لامیرا مدل FG4، فر برقی لامیرا مدل 891 و فر برقی لامیرا مدل FB25 میتوان به عنوان بهترین مدل های فر توکار لامیرا نام برد. خریداران مدل های نامبرده فر توکار لامیرا، از خرید خود کاملا رضایت داشتند.

بهترین مدل های فر توکار هاردستون

هاردستون، آخرین برندی است که در این مقاله به آن میپردازیم. شرکت بازرگانی هاردستون در سال های آغازین قرن بیست و یکم، فعالیت خود را به جهت آسایش و رفاه مردم آغاز نمود. هاردستون یک گروه صنعتی و تولیدی نیست بلکه یک شرکت بازرگانی است و محصولات این برند توسط تولید کننده های مختلف تولید میشود و با نام هاردستون (Hardstone) به فروش میرسد.

فر توکار هاردستون همانند دیگر برندهای عنوان شده از ویژگی های فوق العاده ای همچون کانوکشن، سیستم پخت ترکیبی، عملکردهای پخت مناسب، فن خنک کننده، ساعت الکترونیکی و یخ زدایی اشاره نمود. فر توکار هاردستون مدل OVG6110، فر توکار هاردستون مدل OVS6121، فر توکار هاردستون مدل OVG6120 و فر توکار هاردستون مدل OVS1010، از بهترین فرهای توکار هاردستون هستند.

سوالات متداول در مورد فر توکار

فر توکار چی خوبه؟

اگر قصد خرید فر توکار دارید، در ابتدا باید مشخص نمایید که فر توکار ایرانی میخواهید یا فر توکار خارجی. اگر به دنبال فر توکار ایرانی هستید، میتوانید فر توکار برندهایی همچون آلتون، اخوان، بیمکث، کن و ایلیا استیل را خریداری نمایید. اگر هم فر توکار خارجی مدنظر شما است، برندهای بوش، مایدیا، هاردستون، آریستون و لتو، محصولات با کیفیتی دارند.

فر توکار ایرانی چی بخرم؟

تولید کنندگان داخلی بسیاری در زمینه فر توکار فعالیت دارند و در بازار محصولات با کیفیت کم نیست. شما با مراجعه به مقاله بهترین فر توکار ایرانی و خارجی، میتوانید به گزینه های مناسب برای خرید فر توکار ایرانی دسترسی داشته باشید.

قیمت فر توکار در چه محدوده ای است؟

قیمت فر توکار میتواند تفاوت هایی به دلیل برند سازنده، کیفیت ساخت و امکانات آن داشته باشد اما اگر بخواهیم یک محدوده قیمت برای فر توکار مشخص نماییم، قیمت اکثر فرهای توکار در بازه 4 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان قرار میگیرند. البته این بازه قیمتی برای فرهای توکار ایرانی است و اکثر محصولات خارجی قیمت های بسیار بالاتری دارند.

خرید بهترین فرهای توکار ایرانی

فروشگاه اینترنتی نوین هوم، از معتبرترین فروشگاه های خرید آنلاین لوازم خانه و آشپزخانه محسوب میشود و محصولات بسیاری را در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. نوین هوم به عنوان نمایندگی فروش برخی از برندهای ایرانی، محصولات خود را با ضمانت اصالت کالا و تضمین قیمت و کیفیت به فروش میرساند.

این فروشگاه تخفیف های ویژه ای را برای مشتریان خود درنظر گرفته است تا لذت خرید یک فر توکار با کیفیت را برای مشتریان خود دوچندان نماید. شما با مقایسه قیمت بهترین فرهای توکار موجود در بازار با قیمت های ارائه شده در نوین هوم، متوجه قیمت های بسیار مناسب این فروشگاه خواهید شد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرهای توکار نوین هوم، میتوانید با کارشناسان نوین هوم در ارتباط باشید.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • افزودن به سبد خرید
  • تصویر
  • کد
  • امتیاز
  • قیمت
  • Stock
  • موجودی
  • توضیحات کوتاه
  • توضیحات
  • وزن
  • ابعاد
  • اطلاعات دیگر
  • افزودن به سبد خرید
برای بستن مقایسه خارج از محدوده کلیک کنید
مقایسه